Gerbiama Jovita, beveik baigiau skaityti David Eagleman knygą 'INCOGNITO slaptieji smegenų gyvenimai' apie naujausias neuroanatomų žinias, kas lemia žmonių elgesį. Aišku, kad galutinė autoriaus išvada yra mažai besiskirianti nuo prieš pusantro šimto metų padarytos Tolstojaus išvaDos: didžiausia dalimi individo elgsena yra nulemta ne nuo jo priklausančių deterministinių veiksnių ( dėl kurių pavyzdžių daug maž sutaria visi ir Friskas ir jūs, ir aš ir Tolstojus ir psichologai...) ir nykstamo likučio, kurį sudaro deterministinių priežasčių nepaaiškinta laisva valia. Bėda ta, kad neuroanatomai apskritai neranda smegenų srities, kurioje būtų laisvos valios speciAlizacija. Ką jie randa, tai visatos sudėtingumo ĮVAIRIŲ paprogramių dauginė sąveika. Šitoje sąveikoje kiekvienas žmogus turi ir karingas, ir nekaringas paprogrames, kurios į sąmonės šviesą prasiveržia tam tikromis aplinkybėmis kaip valios iliuzija. Nepaisant determinizmo neįmanoma tiksliai suprognozuoti individo polinkio nusikalsti. Prie ko aš vedu savo užuominas? Žmogus savo pasąmonėje turi tiek angeliškų, tiek priešingų paprogramių ir kada kuri ims dominuoti, ir kiek ilgai jos dominuos nėra (kolkas ir ilgam) būdų nustatyti. Friskas mano, kad jo mieste visi užsiims mokslu ir kaip komunizme be pinigų dalinsis robotų darbo vaisiais. Aš manau, kad anksčiau ar vėliau atsiras žmonių, kuriems tokia sistema taps nuobodi ir jie ims kaupti daugiau turto nei kiti piliečiai. Friskas pasakoja apie sąlų gyventojus, kurie viskuo dalinasi, o aš galiu jam pasiūlyti antropologų aprašymus apie kitų sąlų pirmykštes bendruomenes, kuriose varžomasi, kieno kieme saldžiųjų bulvių krūva didesnė. Jie nieko daugiau neturi, tik tas bulves. Daugiausiai turi seniūnas. Galiausiai tos bulvės supūna. Godumas nėra vienintelis mūsų pasąmonėje tūnantis 'demonas', galintis sugriauti Frisko utopijos idilę...Jovita rašė:...
Jums atrodo, kad zmogaus prigimtis karinga? ...
Sutinku su Viniu.